lørdag 24. september 2011

WEEEKEEEEND FINALLY

hei igjeeeeeen



















golden gate bridge.
tenkte dere skulle få vite litt om skolen og slikt. vi starter 07.58 hver dag, og hver time varer 54 min. da ringer en bjelle(?) haha det heter ikke bjelle? anyway. "the bell" ringer en gang når timen er slutt, så ca 4 min etter det noe som tilsier at du burde være på vei til neste klasse, og en 2 min etter det igjen, noe som betyr timen starter. kommer du etter "bjella" ringer, får du tardy, altså forsent, noe som tilslutt kan føre til dårlig karakter om du får for mange av de. 11.30 er det lunsj som varer i ca 35 min, så er det to periods, altså klasser, før skolen slutter 2.45. ca annenhver mandag har vi collaboration day, noe som tilsier litt kortere klasser og ingen SSR, altså 15 min med lesing. så på collaboration days slutter vi 1.50, en time tidligere, noe som er utrolig deilig på en ellers treig, kjedelig og trøtt mandag.

fagene mine er som de har vært fra starten. spanish2, integrated algebra, english11(juniorklasse), us history, biology og PE(gym). biology er ikke biology som vi har hjemme, noe som er utrolig dumt, for det var jo det jeg ville ha. her er det akkurat det samme som naturfag. snakka med rådgiver og HUN KAN VISST IKKE BYTTE FAGENE MINE! ahhhh. går dette året og de fagene jeg valgte i dass så skylder jeg på hun. no kidding. spansish2 er også for lett, noe som vil si at jeg er egentlig best i klassen min og godt over det, for her lærer vi for det meste ord og slikt. juego al futbol todos los dias lærte jeg vel for et par år siden. de hakke lært noe grammatikk her, jeg kan jo faktisk de fleste formene. så ja. men snakket med isabel, koordiantor igår (pga pizzakveld) og hun skal prøve å sende mail til skolen for å sjekke opp om det å byttte fag, siden de kanskje tar det mer "seriøst" hvis organisasjonen spør. så vi får se, får håpe på det beste.

her på skolen er det mye lekser, og lekser teller mye mer enn hjemme. lekser så og si hver dag i hvert fag, noe som leveres inn, annet som bare skal "sjekkes". lærerne har også MYE større respekt her enn hva jeg er vandt med. man kaller alle mr eller ms også etternavn, og de gjør som regel hva de enn vil med klassene sine. poengsystemet er også annerledes, de har jo A's og B's osv, og man FAILER, altså får F, om du har under 70-60%... har faila et par prøver hittil, ja. hjemme består man jo med en 2er, noe som vil si kanskje 30-40% riktig, her er det dobbel-trippel-F. eller noe lignende. annerledes, med andre ord, men jeg overlever hittil. akdri vært noen fan av lekser og slike ting, og fikk min første monthly report denne uka. eller rettere sagt, leverte den for å få karakterene.
ikke bli alt for gira for å se disse karakterene nå, da. er ikke all verden å skryte av, men jeg overlever.
Spanish- A (hehehe, fikk i tillegg outstanding)
Int. Algebra- B (C på en liten test, ellers går det rimelig lett heldigvis)
US history- C+ dette er jeg faktisk FORNØYD med! aner dere hvor mye og hvor vanskelig det er?!
Biology- B- (klassen jeg vil bytte, har ALLTID lekser)
English- B greit nok.
PE- A hahah hadde ledd meg ihjel om jeg hadde hatt dårligere. kle deg til timen og du er A+ altså.

så ja, hakke lagt så alt for mye tid og energi i skolearbeid hittil, så kan vel egentlig ikke forvente meg så mye bedre. jeg er litt lat når det gjelder lekser, men hittil har jeg gjort alle, så er ikke sånn at jeg ikke bryr meg heeelt heller. men uansett. litt diverse bilder:

 over og under- shopping i SF med australia, tyskland og belgia, + christine(norge) bak kamera.

 



ogsåååå, på onsdag fikk jeg ENDELIG pakke fra norge! hei leverpostei og sjokolade!
ble såååå glad da den endelig kom:D til og med jesper hadde skrevet brev! det sier vel sitt over hvor langt unna jeg faktisk er.
























ok. oppdaterer kanskje enda en gang til helga, jeg får se an. mye å se fram til nå, og skolen går greit, fått endel flere venner og fotball-laget mitt består av herlige jenter. livet er fint, dere. idag skal jeg nok på football-game på skolen, terra nova vs et annet lag. hehe. uansett, imorra er det først team-meeting med soccer jentene, så til frisøren, før det bæer til fog-fest her i pacifica! litt som årnesdagene tror jeg.

klem fra amerika.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar