fredag 16. september 2011

heeello


hei igjen.

forrige gang jeg skrev var en uke siden tenker jeg? noe i den duren. når jeg først skriver, skriver jeg en del, så blir heller store innlegg færre ganger enn korte, men ofte. hvertfall noe lignende, norsken min kobler ut.. idag var det egnetlig fotball-trening, men den ble avlyst IGJEN (forrige uke også), så det er jo fint. mandag og tirsdag var skikkelig stressende med masse lekser og tennis (trening og kamp!!), og Erics bursdag, så igår droppa jeg tennis og dro hjem for å slappe av og gjøre lekser, siden idag skulle jeg også på trening. men neida, hakke så ille med lekser idag, og nå har jeg hele kvelden fri, så da.......skal jeg nok se på tv. er det noe jeg liker kjempegodt, er det akkurat det, bare slappe av i sofaen med mat og tv. godt jeg spiller fotball og, hvis ikke hadde jeg ikke gjort annet... haha joda. neida...









meg at the moment. fin og sminkefri etter SVØMMING i gym idag, siste time. hehe, jeg er flinkest i klassen, no kidding! de bare "woooach, you're a good swimmer!!" og jeg bare "uknow, norwegians. we're good at everything we do". nei, sa ikke det. er jo ikke så kul. været er forresten dårlig, hr vært bra i hvertfall to uker nå, også....TÅKE. det er ALLTID tåke i pacifica i løpet av dagen. det er ikke tull engang. 

uansett da, skolen går så som så, får en del flere venner, men foreløpig ingen som er veldig "gode" om du kan si det sånn. hadde håpet å få spilt mer fotball med jentene her, men alle treninger blir jo avlyst! men vi har kamp til helga da, to stk faktisk, og jentene på laget er virkelig noe for seg selv! haha, de er så morsomme og greie og rare at...ja. jentene på tennislaget er også veldig søte og snille, men de er ikke heeelt min "stil". ja, vetke hvordan jeg skal forklare det jeg. uansett da, her er det så mye lekser at jeg griner. HVER DAG. og tester og quizzer og prøver og ja. lover, stryker i us history. hadde prøve idag (multiple choice, flervalg) og jeg leste igår kveld og tok notater, men ingenting av det var på prøven. bare detaljer om små hendelser og sånne ting. ah. dessuten må jeg ha en C i alle fag her, pga organisasjonen. det er også de som sier jeg må ha us history og engelsk, to fag jeg ikke liker så godt. må bare leve med det da, men kunne ønske lærenre her tenkte litt. hjemme i norge blir vi sure om vi får en lekse på en uke, her er det lekser HVER dag i HVERT fag. pluss treninger og slikt etter skolen. føler jeg har fått de verste lærerne som er, hvertfall noen av de. 

well. nå renner tårene. hjemmelengeselen har vært litt tøff de siste dagene, aner ikke hvorfor, mulig fordi alt er så nytt og jeg hater leksene. jeg trives på skolen og her hjemme i huset. men jeg tenker også på dere  der hjemme og på alt som kunne ha vært. så klart, jeg kan sette meg på et fly hjem om jeg vil. men det føles ut som jeg gir opp hvis jeg gjør det, og at det er feil overfor vertsfamilien. de ga meg kake på søndag, for da hadde jeg vært her en måned. de er så snille. jeg vet at jeg ikke burde tenke på dere sånn som jeg gjør, på alt som kunne ha vært, men jeg gjør det for det. det er utrolig hvor mye tøffere dette er enn jeg hadde trodd. det er faktisk ikke bare-bare å dra fra alt du er kjent med for 10 måneder. jeg tenkte ikke på det. hjemmelengesel er mye verre enn man tror, og alt jeg vil akkurat nå er å høre kjente stemmer og se kjente fjes. vite at på tirsdager er det tv-kveld med greys anatomy eller frustrerte fruer med mammma. jeg savner de gamle, men gode rutinene og vanene. mulig jeg tar turen til skole-psykologen imorgen, for å snakke om alt. hører og leser om mange som har det veldig tungt, men samtidig mange som har det topp. jeg ligger sånn imellom, og har gode dager og dårlige dager. men jeg følte meg akkurat sånn her i går også, og jeg vil ikke at det skal vare. jeg vet at hjemlengsel hører med, og at for å få en opptur, kommer det gjerne en nedtur også. jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg gråter, men det er nok bare så utrolig mange følelser og tanker som må ut. alt er så blanda, gode og vonde om hverandre. jeg savner snakke og høre norsk. 10 måneder virker på en måte som en kort periode, men samtidig, nå som jeg vet jeg har 9 måneder igjen, føles det som en evighet. akkurat nå er 9 måneder utrolig lenge. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar