fredag 12. august 2011

framme

heisann ja.
igår ankom jeg san francisco i ett-tiden, noe som tilsvarer ti på kvelden der hjemme i norge. tror jeg.
uansett, så ble jeg møtt av vertsfamilien + isabel(iec) som stod og ventet med plakat! så det var koselig.
så kjørte vi til pacifica, som tok ca ti-femten min. var greit sliten, men vi spiste litt lunsj før jeg, tammy(vmor) og eric tok en sightseeing i byen. den er liksom ganske spredd, på en måte. så er ikke no ordentlig sentrum. men den var fin, da! har butikker og slikt. så skal overleve her.

akkurat nå er alt litt..rart. så mange inntrykk egentlig. har litt blanda følesler. føler for å gråte egentlig, det bare kommer sånn plutselig, men holder det inne. etterhver, når jeg er vant til alt her, går det nok over. vil ikke "skuffe" familien her og virke som den sippejenta som bare vil hjem til alt som er nært og kjært. det blir bare feil.

var på skolen idag med tammy og fikk satt opp en timeplan. jeg blir junior, da. litt dumt, men får ikke gjort så mye med det. det er faktisk 9 andre utvekslingsstudenter på skolen, terra nova high school. idag møtte jeg en høy danske. av disse ni er vi tre norske, tror jeg. litt dumt at fotball ikke starter før til vinteren... men jeg klarer meg vel, får jeg håpe. det går ca 1300 elever på skolen. for å være ærlig ble jeg ikke så imponert av den, da. nes vgs er minst like fin, egentlig, og det sier vel sitt.

nei, nå virker jeg skikkelig negativ her. har bare hatt et hardt døgn, i guess. har vært dårlig i flere dager nå, men ble bedre på flyet fra fankfurt, så tenkte at nå hadde det endelig gått over. kvalmen altså. men nei, igår kveld/natt lå jeg med huet i doskåla....hate it. uansett da, så er byen fin og familien hyggelig og alt det der! det er bare så mye nytt nå. dessuten var det litt hardt å si hadet til alle hjemme. hardere enn fryktet. har grublet over om dette virkelig var det jeg ville. men jeg vet med meg selv at jeg kommer til å angre om jeg ikke fullfører! det er jeg hvertfall ganske sikker på. dessuten, det var jeg som ville dette. oppleve noe nytt, se noe anet enn "kjedelige norge". men alt kom så plutselig. dagen da jeg skulle dra. jeg var dum nok og tenkte at dette kommer til å bli et flott år med bare oppturer og fine opplevelser. jeg sa kanskje "ja, jeg vet det kommer dårlige dager også". men jeg var nok ikke klar over det. tenkte ikke at det faktisk kunne skje, at jeg faktisk skulle befinne meg på den andre siden av jorda i ti måneder og prate engelsk hver dag. men det er bare tilvenning. jeg ser jo de hjemme der igjen uansett, det er verre med de jeg blir kjent med her, som jeg må dra ifra og kanskje aldri se igjen.

nei. orker ikke skrive noe mer nå. bare masse tanker som måtte ut. er ikke sikkert jeg mener så mye av dette heller. høres kanskje ut som jeg har hatt det tøft og fælt her nå, men det har egentlig ikke vært så ille. tror jeg er litt syk og at det er derfor jeg er litt nedfor. så ta alt dette med en klype salt, egentlig.

it's not wrong, i'ts not right, it's just different.
over og ut fra amerika.

2 kommentarer:

  1. Ta en dag av gangen, det er tøft i starten så blir det bedre! Vi i Norge går ingen steder ;-) Bare vær deg selv og prøv å tenk positive tanker nå i den tøffe perioden <3 Hyggelig å få vite om bloggen din!
    En liten natt-hilsen fra Anette ;)

    SvarSlett