fredag 19. august 2011

terra nova

da er skolen igang!

hadde  min andre dag idag, og det gikk fint det også, akkurat som første dagen. haha. har vært med molly og vennene hennes i lunsjen, pluss christine.

egentlig er jeg litt skuffa over at folk egentlig ikke bryr seg så mye. hvertfall ikke på min skole. selv om du sier du er fra norge, så er de sånn "ahh, cool" og så tilbake til hva enn de driver med. har snakket med en del da, men ikke sånn at jeg vet vi blir "bestbuds". en i PE-klassen min idag:
- Sooo, you're from Norway! Do you speak english?"
og jeg bare: yeah, but not as my first language! 
- What?!? So what do you speak? Norwaygan?
og jeg bare: yeah...norweeeegian! 
også lo han litt, og så gikk han...haha.
haha, lærern i PE-klassen er forresten best. han spøker og tuller hele tiden, og igår skrek han ut til klassen at jeg var norsk og og de måtte passe på meg... haha! og igår da vi skulle møte opp, satt ved ved siden av ei jente, og jeg sa jeg var utvekslingsstudent, og hun bare why? did your parents made you to? ...

Forresten, timeplanen min ser slik ut nå:
1.period: Spanish 2
2.period: Algebra 2
3.period: PE
4.period: English
5.period: US history
6.period: Biology

Hittil er spansk, PE og US History klassene med de beste lærere. Læreren i biologi er....rar. Engelsk-læreren er vel også...rar, men på en streng og koselig måte. haha... og matte-læreren virker vel egentlig grei  nok, men jeg skjønte jo så vidt hva en equality var. ligning altså. og det er baaare algebra hele året, så vurderer å bytte, siden jeg
1. ikke er sååå god i matte, spesielt ikke algebra
2. alle uttrykkene og ordene er vanskelige. venner meg jo til det, men uansett
3. jeg husker nesten ikkenoe fra ifjor.........

neidaså. haha, timeplanen vår roterer da. så igår var spansk i første time, mens i dag var matte den første timen, og spansk den siste. og imorra er PE den første. sånn at man ikke skal bli forvirra, så gjør de det sånn...ja, litt av en logikk der. dessuten, spansk-klassen her er lett! haha, det er jo andre året med spansk da, rådgiveren satte meg opp på det, men prata med læreren i dag og vi skal gå gjennom boka neste uke sammen og se om det er nok utfordringer for meg.. haha. ikke verst. noe som plager meg er aksenten når de snakker spansk. mi color favorito blir amrikanisert og ja. du kan jo høre det for deg, ellernoe. spesielt med den amerikanske r'en. så ja.

starter muligens på tennis neste uke! hahaha. girls soccer starter nemlig ikke før til vinteren. men det er også mulig jeg skal være med på et lag utenom skolen, så får se det ann, tror jeg.
forresten, på tirsdag var jeg, eric og molly i san bruno på sanforan(kjøpesenter) og det var såååå deilig å bruke penger på klær igjen..haha. vi så en kino også, cowboys & aliens, så that was a good day.

og ja, one more thing, på lørdag skal jeg surfe! isabel, koordinatoren (eller hva det heter) samler et par utvekslingsstudenter og så drar vi på stranda og får opplæring. så det blir bra!

anyway. molly hadde bursdag igår, så vi dro til half moon bay og spiste, og etterpå åpna hun gavene her hjemme. kjæresten hennes deryke var også med. han spiller football! så han er svæær..haha.

thats all i had for today.
savner dere.
ebba.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar