mandag 17. oktober 2011

POSITIVE SIDER VED AMERIKA

SE HVA JEG FANT!!! haha heretter you go, som lovet, et innlegg denne uka også


-værert her borte er stort sett bra. vi har stekende sol og 30 varmegrader i OKTOBER, dere. hallo, hører dere der hjemme har MINUSGRADER.... gotta love california

- utvalget på tven. de har serr hundrevis av kanaler med masse gode serier og filmer.
- skolekantina. selv om den som oftest har utrolig lang kø, har de masse utvalg av mat og kjempegode kjeks, altså cookies...de er vel egentlig litt FOR gode når sant skal sies.
- at jeg har en søster som kjører meg overalt og som jeg kan snakke med. brødre er greie de og, men ikke heelt det samme.
- shopping. billig, billig, BILLIG! og de har så masse utvalg og så mye klær og mange forskjellige butikker at jeg blir gærn. går du inn på forever21, kan du lett bli der i et par timer. lover deg, de har uendelig med klær...
- kan vel si maten også, selv om jeg ikke er overbevist om alt enda. mye junk, begynner faktisk å gå litt lei. ikke helt enda, da, langt ifra, men hadde pizza litt for mange ganger denne uka. MEN, jeg spiser nesten ikkeno godteri! dvs jeg spiser bare den norske sjokoladen, og heller ikke potetgull. savner det egentlig litt, men når sant skal sies spiser jeg jo donuts og iskrem i hverdagen, så...
- alle er som regel hyggelige. snakket 5 minutter med starbucks-kassamannen idag fordi han skrev opp navnet mitt på koppen, jeg sa det var et norskt navn og vi var igang. amerikanerne elsker som regel å høre at du er utlending, noe som innebærer spørsmål om mye rart.
- alt er større. butikkene, menneskene, stedene, bilene. var på COSTCO her om dagen, og hvis du tror Coop Obs er stort i norge, så er costco enormt, samtidig som det er billig. du får bare kjøpt ting i store "porsjoner" om du kan kalle det det, og det blir mye billigere enn hvis du kjøper det på matbutikken.
- er masse annet også, men klarer liksom ikke finne ord på det. jeg liker hverdagen min her, selv om den går rimelig fort unna. jeg liker at jeg kan stå opp klokka sju hver morgen, istedet for halv sju som jeg vanligvis gjorde, og jeg liker at jeg kan ta på meg shorts på skolen(selv om den dessverre må være en viss lengde...noe jeg, og mange andre, blåser i).
konklusjon: hverdagen her er bra, men annerledes enn i norge. det er noe som gjør at tiden går så utrolig mye fortere her borte! haha, det er sant. plutselig er jeg tilbake hjemme igjen. nå er det snart halloween, og jeg vet ikke hva jeg skal kle meg ut som...tips?

over og ut!
-ebba

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar