tirsdag 27. mars 2012

decisions, decisions

Om under ett år er jeg 18 år. Voksen. Om litt over ett år er jeg ferdig med vidregående, med 13 års skolegang, og jeg må tenke på fremtiden. Klart jeg tenker på fremtiden nå også, men dette er annerledes. Nå skal jeg tenke langsiktig. På hva jeg vil bli når jeg blir eldre. Hvor jeg vil studere, bo, leve livet. 

Jeg har mange fine ideer i hodet mitt. Studere mer i USA, dra til Australia eller Bali muligens, oppleve de fantastiske universitetene England har å by på, eller kjenne på livet i Sør-Amerika. Det er så mye som frister. Men hva skal man gjøre med en haug med opplevelser? Jeg må jo studere noe også. Idrett? Språk? Kanskje arkitetktur eller mote? Jeg har liksom ingen ordentlig lidenskap som jeg brenner for og som jeg VET med sikkerhet at er noe for meg. 

Jeg tenker mye på det noen ganger. Hva VIL jeg egentlig gjøre når jeg til neste år er ferdig på vidregående? Det føles jo ut som en evighet, men jeg vet med sikkerhet at tiden kommer til å fly. Bare dette utvekslingsåret her alene har gått så utrolig fort. Noen dager virker det kanskje som du aldri skal hjem igjen, men sakte men sikkert så går det alltid fremover. Tiden før utvekslingsåret gikk også fort. Plutselig var dagen her. Jeg er sikker på at 4.juni kommer til å være her før jeg vet ordet av det også. Om under 2 måneder kommer familien hit. Under 60 dager!




 Jeg skal faktisk HJEM til NORGE om 2 MÅNEDER. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar