mandag 28. november 2011

HOLA

enda en helg er over. er det ikke sykt hvor fort helgene pleier å fly avgårde, mens ukedagene snegler seg liksom så sakte at det føles ut som en evighet noen ganger? syns det jeg. jeg hadde jo tilogmed langhelg!


 torsdag var det thanksgiving, så da dro vi opp til novato og til grandma barbra og feira. masse mat, var mett før hovedretten, alstå kalkunen, ble servert. var så mye forretter, såkalte "apetizere" (høres mye bedre ut av enn eller annen grunn syns jeg) at jeg spiste meg mett på det istedet. spiste jo så klart kalkun også da, hallo, er jo ikke så frekk at jeg lar vær. vi hadde tilogmed lefse! tradisjon i familien, og jeg introduserte de for vestlandslefse som er mye bedre enn potetlefse-greiene de spiser. så det! også åpna vi pakker, fordi vi feiere de bursdagene som var/ er nå rundt disse tider så vi er alle er samla. så jeg fikk ikke mindre enn 4 dvder (fordi jeg ønska meg det, heh) noe smykker og øredobber og en fiiiin treningsgenser fra nike. fornøyd! har enda to ganger til å feire bursdagen min da, haha. pluss julaften! skal ikke mangle på penger og annet dilldall når vinteren er over.


fredag sto vi opp 4.15 (!!!!) på mårran (!!!) for å dra på BLACK FRIDAY SHOPPING. omg. har jo hørt litt av hvert om det, men det var ikke så ille altså. kanskje fordi vi ikke var på de mest populære butikkene, men fikk da svidd at et par kroner....sånn rundt 500. dollar. så ja. men hey, det mesete av det var julegaver! dessuten, når jeg ser noe billig så tenker jeg at det er så billig at det ikke koster noen ting også plutselig har jeg brukt opp alle pengene mine. men viktigst av alt så fikk jeg kjøpt de fleste julegavene, og da er jeg fornøyd, for det var det som var målet. så nå sender jeg snart en pakke hjem!
joo, så vi kom hjem sånn i ett-tida på dagen, tok en dusj, tømte alle posene utover senga mi, og dro så inn til san francisco med vpap, vmor vbror eric for å se julgrantenninga på union square. det var så fint! møtte også kelly, amelie og christine, noe som var veldig hyggelig. så spiste vi på restaurant og dro hjem igjen, hvor jeg fant senga mi bomba med gaver og klær og stæsj. og jeg var megatrøtt så jeg bare skøyv alt ned på gulvet og la meg og sov. (pussa tenna først, no worries. vil jo ikke ha karius og baktus.)


lørdag våkna jeg ca klokka ti og skypa med familien og tl, før jeg dro å bowla med melissa og sara. noe som var koselig, jeg vant seff første runde. andre runde snakker vi ikke om. etter det dro jeg hjem, jeg rydda i tingene mine og pakka inn gaver og div, også dere, RINGTE DET PÅ DØRA!


....


OG DER STO DET EN MANN MED EN STOR PAKKE TIL MEG!!!!!
jeg ble så glad jeg. så jeg pakka den opp og fikk se masse gaver til meg selv! enda gladere. og godteri og potetgull. og julekalender!!! jeg har tre julekalendere:D:D:D så nå er julen redda for min del. bring it on, sier jeg bare, for jeg er klar. tusen takk til iselin, linn, trine lise og muts og fats (og jørgen og jesper da...) for å gjøre jula komplett i år:) og bursdagen min også forsåvidt. uansett, takk så meget!


og idag, søndag, har jeg ikke gjort sååå fryktelig mye. men litt da. skypa med linni og eli og anette, så dusja jeg (denne infoen er veldig viktig fordi den viser at jeg har renslige holdninger eller noe sånt) OGSÅ dro jeg på dickens fair! det er en sånn "messe" greie ting. ja. altså, det er inni en stooor bygning og det ser ut som england i gamledager tror jeg. hvertfall noe lignende. det var veldig bra! chritsine opptrådte der, hun spiller fløyte, så jeg så på henne og titta litt rundt ellers også. ikke alene da, hallo. med vmora hennes, rebecca. haha. men det var veldig hyggelig! alle var utkledd og hadde på seg store kjoler eller dress, så de tok den skikkelig ut, for å si det sånn.


og nå sitter (vel, egentlig ligger...) jeg her i senga mi og surfer nettet som det så fint heter. har gjort litt lekser også, da, flinke meg. har spist meg mett på cookes-and-cream is også. ble servert på senga altså! der har du noe å lære pappa! vertspappaen min serverer meg nemlig is på senga! så det så. bare et lite tips.




litt kjedelig og langt innelgg det her, egentlig. men dere bryr dere vel ikke? bra. haha, på torsdag når vi skule dra til novato for thanksgiving så husk jeg i siste minutt å ta med kameraet. også, når vi var på vei til å DRA fra novato igjen huska jeg at jeg hadde jo med kamera. så jeg tok et bilde av et tomt bord uten mat på, bare for å ha et bilde som viste at der spiste vi faktisk. vet jeg er flink. så det er vel det eneste bilde jeg har fra thanksgiving....haha.


forresten, de har EGEN radiokanal her for julemusikk! den starter etter thanksgiving, så vi har hørt på julemusikk i tre dager allerede. jula kommer tidligere her borte, det er snickers og twist.


for et ikke helt bildeløst innlegg legger jeg vet dette, for å vise hva amerika gjør med deg
du mister halsen din og får titusen dobbelhaker!!!!
adios fra bolla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar