mandag 2. januar 2012

JUL OG SÅNT

Hei allihopa. Har jo ikke blogga på lenge, så nå tenker jeg dere hopper i taket av glede. Kan jo starte med hva jeg har gjort i ferien. Jeg har trent (klokka åtte på morran, heldigvis ikke hver dag), spist masse mat,
og feira julaften og nyttårsaften. Så ja. Har gjort litt mer også da, for når jeg leste over det så det ut som jeg var verdens kjedeligste person. Noe jeg ikke er, hallo. Jeg gjør masse morsomme ting HELE tiden jeg faktisk. Som å se på tv. Ok, moving on. Jeg tenker at bildene kan snakke bedre for seg enn det jeg kan. Følte det ble litt feil sagt, men noe i den duren. Dere skjønner vel poenget. Håper jeg.


Mulig bildene ikke er i rekkefølge etter når hendelsene fant sted, men det er ikke mitt problem...Hehehe.
Here we go



 Minigolf med Doug, Molly og Eric på "Mailbu".
 Aner ikke hvem dette er.
 Blinkskudd. Noen tapte visst. Gjorde det med vilje da, så de følte seg gode. Jeg er nemlig god i det meste, så trenger ikke vise dem det hele tiden, ikke sant.
 Spiste på Chevys to ganger på under en uke. Jeg og vmor delte en sånn combo-greie, og da vi var ferdige så det ut som vi hadde pirka litt i maten. DET VAR SÅ MYE MAT!
 Japanese Tea Garden med denne fine gjengen.
 Finn bestemte seg for å bade i et tomt basseng.


 Jeg drakk til og med te, mamma. Ikke at det var særlig godt, men siden vi tross alt var der og hadde muligheten til å drikke japansk te, så hvorfor ikke.
 Akvarium i Monterey. Vurderer å lage et eget innlegg om det, har tross alt en del bilder derfra. Det var gigantisk!
 Har fått et par brev i posten, pakke også faktisk. Keep it coming, sier jeg. Neida. Men det er koselig!
 Julekort også.
 Solnedgang. Har et par bilder av solnedganger på kameraet...Men man må jo ta bilde, hallo.


 Juletreet hos grandma Barbara i Novato. Typisk amerikansk.




 Her prøvde jeg meg som fotograf. Flink sa du? Helt enig. Haha.
 Enda et blinkskudd. Tatt på Julaften, kjeda meg litt. Selve julaften var ganske kjedelig og trist, hvertfall på dagen, men ble bedre utpå kvelden og 1. juledag.


 Maten på julaften. Var veldig godt, men uvant. Litt mer nyttårsaften-mat, følte jeg.
 Her er vi igang. Dette er vertsfar sin side av familien.
 Rett før vi åpnet gavene.


 Ble ganske overaska jeg, fikk flere pakker enn forventa. Dette her forresten 1 av 3 bunker med gaver som jeg fikk... Så ja. Ameirkanere er store på gaver, det skal de ha.
 KAOS.
 Småkaker! Nesten halvparten av de er norske. De nedreste mønstrete er visstnok norske de og!
 Pepperkaker ♥
Kelly fra Australia dro hjem igjen den 26. desember. Morsomste australieren jeg noensinne har møtt. Har forsåvidt bare møtt henne og da så, men.


 Her er vi. Pene, sant? Her har vi Nederland, Belgia, Amerika, Australia og Norge.
  San Francisco.
 Enda en solnedgang. Dette bildet er tatt i Carnel, to timer sør for Pacifica.
Fortsatt i Carmel.
 I Carmel, julepynten var fortsatt oppe.
 Enda mer akvarium. Den tanken var akkurat som Nemo, alle de samme fiskene!
 Tatt på vei hjem fra Carmel/Monterey.


Det var litt bilder fra min ferie. I morra er det skole igjen. Gleder meg ikke sånn veldig akkurat, men trenger å få tilbake hverdagsrutinene. Neste ferie er vinterferien i midten av februar, også påskeferien i begynnelsen av April. Jeg er ikke helt sikker på når skolen slutter, men det er i midten/slutten av mai en gang. Så utrolig rart å tenke på at jeg har vært her halve oppholdet mitt nå, og at det faktisk ikke er så lenge igjen.


Driver forresten å fikser en video fra da vi så på julelys her for en uke siden, så skal prøve å få lagt den ut så snart jeg er ferdig med den/har tid:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar