fredag 23. desember 2011

JUUUUL

i skrivende stund er det bittelille julaften og julestemninga er så godt som ikke-eksisterende. et overpynta juletre, gamle, amerikanske juleklassikere på tven eller julesanger på radioen har hittil ikke funka. jeg prøver å ikke være lei meg og tenke så mye på dere hjemme og på hvordan dere feirer tradisjonell, norsk jul i år. for jeg savner det, men jeg tror jeg kommer til å være takknemlig for å ha opplevd en amerikansk jul også. selv om det er litt trist uten alt det gode, tradisjonelle norske, det skal jeg innrømme. men imorra skal vi bake norske småkaker, så det blir bra.

jeg tror kanskje jeg har sagt det her flere ganger før, men i går gikk det virkelig, og jeg mener VIRKELIG, opp for meg at jeg drar herfra om drøye 6 måneder. jeg kommer til å savne det. masse. alle vennene mine, vertsfamilien, fotaball-laget, skolen, stedet, USA. alt. derfor har jeg som nyttårsforsett og nyte det. jeg har sagt det før, men jeg føler jeg ikke har klart å gjøre det enda. jeg skal bli flinkere til å ikke tenke så mye tilbake på norge og heller "leve i nuet" som det så fint heter.

blir litt "dype" tanker her føler jeg. men må til det også. hittil har dette året vært utrolig lærerikt og jeg er utrolig glad for at jeg faktisk er her nå. ok nok prat. noen oppdateringer fra den siste tiden:
- JULEFERIE. ett ord: FANTASTISK. haha
- hatt "team dinner" med fotball laget, noe som var veldig bra og koselig
- vært hos friøsren...haha. spennende liv, iknow.
- vært i dyreparken! haha. jeg og vbror var vel de eldste barna der
- sett "new years eve" på kino. den var så bra så braaa
- spilt en haug fotball kamper
- juleagavehopping for de siste julegavene som måtte handles inn

and thats about it. jeg har jo hukommelse som en gullfisk noen ganger så husker aldri alle de tingene jeg faktisk har gjort. jeg burde ta mer bilder for å dokumentere flere av opplevelsene jeg har her borte, men det vil seg liksom aldri. har noen bilder da

 fina katta vår som står med huet i doen. 
 sånn her sitter jeg etter hver trening/kamp. se forresten det lekre blåmerket på leggen til høyre
 utrolig fin kopp jeg vant på utv.student-party. vi hadde gavelek og jeg var helidg og endte opp med denne lekre tingen
 i dyreparken i SF, her har vi flamingoer

 pepperkake-baking med norske christine. vi trengte litt julestemning 
 min fine pepperkake - en isbjørn med norway på. syns det passa bra jeg
 utsikt fra litt nedi gata her over byen. gikk nemlig hjem fra frisøren igår, opp en lang, bratt bakke. 
pacifica=bakker
juletreet vårt, har hatt pakker under treet i en god uke allerede. 

skal som nevnt tidligere på rundtur i byen og se på julelys og dekorasjoner om ikke lenge. gleder meg jeg, amerikanere er jo gæææærne når det gjelder jul. og halloween. og thanksgiving. og det meste egentlig. 

ok over og ut,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar